Finish what you started! 有始有終!


12/01/17 :-
Finish what you started!
有始有終!

Chapter 15 of  Why We Want You To Be Rich" by Donald J.Trump and Robert T.Kiyosaki - What did you learn from your mother?

Finish what you started!
In my younger days, I've started many things and gave up half way.
If not for Mum, I would not be able to drive my car around now.
I passed my TP on my 3rd try.
I was ready to throw in the towel after I failed the 2nd time.
I'm truly grateful for her encouragement back then.

Ever since then, I always remember the feeling of passing my TP.
Whenever I feel like giving up on things I've started, I remind myself how it would feel like if I do not give up and carry on trying till I succeed.
I enjoy having success and even crave for it.
Challenges are fun to me, breaking records get me going.
However, since I try my best not to give up what I've started, I've also learnt to take on my tasks with caution.

If I know or predict that I would not last through, I would probably not choose to start.
I rather focus on things I'm confident that I would follow through.
If not, it would be on stuff I know is worthwhile to hold on till success happens.

What about you?
What did you learn from your Mother?

唐納德·特朗普與羅伯特清崎著的《為何我們要你致富》的第十五章 - 你從你母親的身上學到了甚麼?

有始有終!
在我比較年輕的時候,我是個輕易半途而廢的人。
要不是我母親,現在的我應該就不能隨心所欲地開車四處去。
我是在第三次考車後才及格的。
第二次失敗時,我已經做好放棄的決定。
感恩當時得到母親的鼓勵。

從那開始,我一直記得自己考到駕照的感覺。
每當我起了放棄的念頭,我就提醒自己如果堅持不放棄,持續到成功的那一天,感受會是如何?
我享受成功,甚至渴望它。
挑戰對我來說是一種樂趣,破紀錄推動我前進。
但是,因為我會盡量不放棄自己所開始的事,所以我會小心選擇自己扛起的事物。

若我已知道或預測我應該無法到最後,我或許不會選擇開始。
我寧可把時間花在自己有信心能夠堅持並成功完成的事物。
要不然,就會是選擇我知道堅持下去直到成功是值得的事。

那你呢?
你從你母親的身上學到了甚麼?

Comments

Popular posts from this blog

The Ugly Truth about "BREAKUPS"!

Chinese New Year 2009!

In a world where you can be anything, BE KIND! 在一個你甚麼都可以成為的世界裡,選擇善良!