No dream is too small to strive for! 夢想無論大小,都值得去追求!

No dream is too small to strive for! 
夢想無論大小,都值得去追求!

Since young, I have always had big dreams.
It came as a surprise to me when I met a new friend the other day and she said, "Do you know why I didn't volunteer as a participant of your project? I have no dream."
She may or may not be true.

After that, she asked if I can share with her about my dreams.
Thus, I showed her my dream board and roughly explained to her on how we can find our own dreams.
Simple thing like not waking up to the sound of an alarm can be a dream too.

When we talk about dreams, it is not necessary to be BIG dreams.
As long as it's something you really want, it can be your dream.

If you are like my friend, feeling lost or thinking that you do not have a dream, ask me out for coffee.
I hope my humble sharing with you during our coffee chat can help you realized deep down, you actually do have a dream.
It may be waiting silently for you to achieve it.

從小我就有著很大的夢想。
所以,當我與一位新朋友見面時,她所說的話讓我驚嘆。
她問我,“你知道為甚麼我沒有自願當你的下個專題參與者嗎?我沒有夢想。”
或許她是對,也可能她錯了。

說完之後,她要求我與她分享我的夢想。
我把自己的夢想板給她看,並大略解釋了我們如何可以找到自己的夢想。
就連睡到自然醒也可以是一個夢想。

當我們說夢想,不一定是很大的夢想。
只要那是你真的很想要的,那也許就是你的夢想。

如果你也像我這位朋友一樣,在人生這個階段感到徬徨或認為自己沒有夢想,不妨約我出來喝杯咖啡。
我希望通過我們喝咖啡的過程與你小小的分享能夠讓你察覺其實內心深處,你是有夢想的。
它或許正默默地等待你去實現。

Comments

Popular posts from this blog

The Ugly Truth about "BREAKUPS"!

Chinese New Year 2009!

In a world where you can be anything, BE KIND! 在一個你甚麼都可以成為的世界裡,選擇善良!