First solo overseas trip!

17th - 22nd Jul 2013
An unplanned solo trip to Bangkok!
(The trip to Bangkok was planned, going there alone was due to unforeseen circumstances.)
 

Together with my love, I set off for the Country of SMILES!


I checked into All Season Bangkok Siam Hotel which was recommended by my friend.
Quite a nice hotel, clean & accessible to BTS & shopping district.


Nice & cheap food are among the few things I like about Bangkok.


Went to afew places, Dusit Zoo, Damnoen Saduak Floating Market, Chatuchak, etc.
 
Overall, it was a nice trip.
As my flight was delayed and yet I reached there much earlier, I had plenty of time at the airport.
So, I settled down at Starbucks and allowed my thoughts to flow...
Don't ask me why, somehow when I held my pen to write my thoughts, only Chinese words came out.
Yes, though Qiqi always said I'm a Cheena man, I always scribble my thoughts in English...
This time, my hand & mind just took over everything.
 

    一个人旅行的意义,你是否思考过?绰号独行侠的我虽然已学会了与其他人共处,但其实还蛮想念一个人的从前。
   
    因为一直掰不开也没太想摆脱孤独的躯壳,时不时我就会抽空陪一陪自己。我是保留自我时间的推崇者,深信每一个人-- 男或女,老或少,在人生的任何一个阶段都必须偶尔独自在一个安静与私人的地方自我思考或放空。这是一件有助于身心健康的事。
   
    曾有几次旅行的经验,都是在家人或朋友的陪同下到外国游玩。这一趟的独自旅行并非预先安排好的。因为两位原本应该一起同行的朋友临时请不到假而我的机票与酒店又老早订好了,就决定展开第一次的独自旅行。
   
    因为我不是自拍高手,唯一的遗憾是美丽风景照里没有我的身影。还有就是美食当前,却无法一一尝尽,一个人的“肚量”(胃口)总是有限。

    那一个人旅行又有什么好处?其实说起来,还真不少,一个人独享一张双人床,爱几点睡几点醒也不会影响任何人。旅程有无计划,随时也能按照自己当下的心情决定与改变。观光,购物,拍照,停歇,一切在自己的掌控中。除了要看老天爷的心情,无需顾虑他人的情绪或喜好。

    也正因为是独自旅行,原本依赖性强的人可能会因此变得更独立,警觉心也会相对提高,何乐而不为?

    人人也常说,“休息是为了走更长远的路。” 旅行可以让一个人身心得到足够的休息好让回国后的你好好冲刺一番。甚至一些出国前理不清的思绪也会变得明确。

    这是我第二次到泰国 -- 一个周围好多朋友都热爱的国家。说到热,我是绝对赞成,可是论爱,我还是对台湾情有独钟。

    语言相同,食物又超合我胃口,再加上那里有我崇拜的女神 -- 田馥甄!叫我如何不迷恋她呢?

    你有一个人出国的经验吗?没有的话,不妨就尝试一次?

Comments

Popular posts from this blog

The Ugly Truth about "BREAKUPS"!

Chinese New Year 2009!

In a world where you can be anything, BE KIND! 在一個你甚麼都可以成為的世界裡,選擇善良!