You are never ready for that heartbreak date... 你永遠不會為那突然的心碎紀念日做好準備。。。


28/11/16 :-
You are never ready for that heartbreak date...
你永遠不會為那突然的心碎紀念日做好準備。。。

I am the old fashion man who is still used to having a physical organizer to mark all my dates, appointments and important stuff down.
Heard from a speaker some time ago, "We marked all sort of dates on our organizer, but we can never predict that one day we would be marking down the death anniversary of someone we love."

It pierces right through my heart.
To make things worse, I was actually doing my 10km run in the stadium on that day.
Tears were welling up in my eyes yet I have to force myself to finish the run.

Why do I go back to our old house every year on this date?
Though I know no matter how many years I go back, or what I do, it would never bring Grandma back to life; I cannot allow myself to miss this date.

I know I can never repay the woman I love most in my life.
Thus, I'm putting in double or even triple times more effort in building my business now to bring a better life to the woman, I love 2nd most - My Mum.
There are people who do not understand what and why am I doing the things I am doing now.
They have yet to see the real results because this is a 2-3years plan.

I've planted the seeds, but it takes time for a plant to be full grown.
The seedling has yet to sprout out from the ground.
I know continuous tender loving care is required to let this grow.
This tender loving care is lots of time, efforts and sacrifices to be made.

However, I'm glad that Mum has slowly start to understand it all.
All thanks to the local seminar I have brought her to.
I must succeed so her dreams will come true!

我是個老土的男人,還是習慣利用實體筆記本把所有的日子,預約與重要事物及記載下來。
不久前,聽了一位講師說的一段話,“我們把所有的日子記載在記事本裡,但是我們永遠無法預計有一天我們記載的是我們最愛的人的忌日。”

這句話一針見血。
更糟的是,聽到時我正在體育場跑我的 10 公里。
淚水在眼睛裡打滾,還是必須逼自己跑完。

為甚麼每一年的今天我都要回老家?
雖然我清楚地知道無論我回去多少年,或做些甚麼,也無法讓外婆起死回生,我就是無法應許自己錯過這一天。

我知道我無法好好報答我這一生最愛的女人。
因此,我願意付出雙倍甚至三倍的努力來經營自己的生意好讓我這一生的第二位最愛的女人,我母親得到更好的生活。
事到如今,還是有人不了解我在做甚麼或為甚麼要做這些事。
他們尚未看得見任何成績因為這是個2-3年的計畫。

我已播種,但要讓它茁壯成長是需要時間的。
幼苗還沒有從地底裡冒出來。
我也知道要細心灌溉才能讓它結果。
這將會需要付出很多時間,努力與犧牲。

不過,我很慶幸母親已經開始慢慢了解這一切。
多虧之前帶她去的地方演講。
我一定要成功才能讓她美夢成真!

Comments

Popular posts from this blog

The Ugly Truth about "BREAKUPS"!

Chinese New Year 2009!

In a world where you can be anything, BE KIND! 在一個你甚麼都可以成為的世界裡,選擇善良!